Find a reputable business?

Complaints and Resolutions

HV Global Group, Inc. complaints

9002 San Marco Court
Orlando, FL 32819
| Get Directions

(800) 993-6495

http://www.hyattresidenceclub....

File a complaint in less than 5 minutes!

Our complaint services are free and our team of expert mediators will assist in resolving complaints with businesses.

File Complaint

Total Amount in Dispute:
$497,269.00

Total Amount Settled:
$0.00

Complaint Experience

60%

Complaint Resolution Index (CRI)

BCA's Summary and Analysis:

Our complaint history for this company shows that the company responded to and gave proper consideration to most complaints. However, one or more complaints are unresolved meaning the company failed to properly address the complaint allegations or their response was inadequate.

Read More

Complaint Closing Statistics

20 complaints against HV Global Group, Inc. closed in last 3 years.
Complaints Type of response
0 Making a full refund, as the consumer requested
0 Making a partial refund
0 Agreed to make an adjustment
0 Refusing to make an adjustment
14 Refuse to adjust, relying on terms of agreement
6 Unanswered

20 complaints against HV Global Group, Inc.

Sort by

9/20/2026

RESPONSE: Complaint was not answered Amount in Dispute: $21,159.00 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

8/24/2026

I am filing this complaint to request immediate cancellation of my Hyatt Vacation Club contract. During a stay in Cabo, sales staff leveraged a subpar room to push us into a grueling sales pitch. We agreed to a 2022 upgrade for more points based on explicit promises that transitioning from Welk to Hyatt would increase room availability and expand locations. This turned out to be completely false. Despite waiting until 2024 to use our points, booking any reservation has been impossible due to a total lack of availability. Even after converting points to Interval, we cannot book a single trip. Meanwhile, our maintenance fees have nearly tripled, forcing us to pay premium costs for a non-existent service. When I contacted customer service, I received identical, copy-pasted form responses from two different representatives, showing they refuse to genuinely review owner grievances. Resolution Sought I request full, immediate rescission of my contract, release from all future financial obligations, and a refund of the maintenance fees paid for services Hyatt Vacation Club failed to provide.

Read More

9/15/2026

RESPONSE: Refuse to adjust, relying on terms of agreement Amount in Dispute: $14,759.00 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

8/17/2026

I am writing to formally file a complaint against Hyatt Vacation Club regarding their deceptive sales practices and inability to deliver the promised services associated with my timeshare ownership, purchased in June 2022. At the time of purchase, I was assured access to stunning four- and five-star properties and promised that booking vacations would be a simple, convenient process. None of these representations have proven true. Despite nearly four years of ownership and maintaining an account in good standing—consistently paying all monthly fees and maintenance costs—I have been unable to utilize the timeshare even once. What was sold as a smart investment has instead become an extreme and frustrating challenge, requiring "Olympic-level" booking skills that result in constant unavailability. It is impossible to justify maintaining an account for a service I cannot use. I have invested over $8,600 into this timeshare and still carry a debt of more than $11,000. With retirement on the horizon and my transition to a fixed income, this financial burden has become unmanageable. It is counterproductive for Hyatt to keep me in a contract where a lack of inventory prevents me from receiving the benefits I have paid for. I am now seeking an immediate release from this contract to dissolve this ongoing financial obligation. Resolution Sought Contract cancellation

Read More

Company Response

8/19/2026

Ms. Martin, I am sorry to hear about your frustrations with your Platinum point ownership. I show you became an owner with us on June 7, 2022, when you purchased 120,000 Platinum owner points to be used on an every "odd" year basis starting in 2023. I reviewed your owner contact history, and I do not show you have ever spoken to our Owner Services team regarding trying to use your Platinum points for vacation planning. They show a number of calls in 2026, but each of those calls was about trying to exit. We do not have an option for you to simply cancel your ownership contract on request. We do have an Exit Team that assists our Platinum point owners in exiting their contracts, but one of the parameters of participation in that program requires all owner obligations to be paid in full. We are happy to assist you with usage until you get to the point where you can participate in the Exit Team program. Please feel free to reach out to me with any questions. Sincerely, Hutch Farrell Director, Customer Advocacy

Read More

Customer Rebuttal

9/3/2026

Dear Mr. Farrell, I am writing to formally rebut the assertions made in your correspondence dated August 19, 2026. First, your claim that I have never contacted Owner Services regarding vacation planning is factually incorrect. I emailed your Owner Services team in May 2026 and subsequently spoke with a representative named Sue regarding these exact frustrations. To suggest that I have only reached out regarding exiting is a convenient oversight of my documented attempts to actually utilize the ownership I purchased. The crux of this matter remains that the product sold to me in June 2022—represented as a convenient, high-quality, four- and five-star vacation solution—has been utterly unusable due to persistent inventory unavailability. Despite my consistent compliance with all fees and financial obligations, I have been unable to secure a single vacation in four years of ownership. You cite the requirement for accounts to be paid in full to participate in your Exit Team program; however, this demand is fundamentally predatory. It is unconscionable to require further financial commitment from an owner who has already invested over $8,600 into a service that your company has failed

Read More