Find a reputable business?

Complaints and Resolutions

Sears - Corporate Headquarters complaints

3333 Beverly Road B6-258b
Hoffman Estates, IL 60179
| Get Directions

(847) 286-2500

http://www.sears.com

Hours vary by store locations

File a complaint in less than 5 minutes!

Our complaint services are free and our team of expert mediators will assist in resolving complaints with businesses.

File Complaint

Total Amount in Dispute:
$82,053.00

Total Amount Settled:
$2,402.00

Complaint Experience

83%

Complaint Resolution Index (CRI)

BCA's Summary and Analysis:

Our complaint history for this company shows that the company responded to and gave proper consideration to most complaints. However, one or more complaints are unresolved meaning the company failed to properly address the complaint allegations or their response was inadequate.

Read More

Complaint Closing Statistics

89 complaints against Sears - Corporate Headquarters closed in last 3 years.
Complaints Type of response
9 Making a full refund, as the consumer requested
4 Making a partial refund
44 Agreed to make an adjustment
0 Refusing to make an adjustment
19 Refuse to adjust, relying on terms of agreement
12 Unanswered

89 complaints against Sears - Corporate Headquarters

Sort by

9/29/2026

RESPONSE: Agreed to make an adjustment Amount in Dispute: $403.00 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

8/24/2026

My fridge broke. I called a repairman. He came and said he fixed it. He charged me 403$ eventho he had originally said 129$. He up-sold my mom on the warranty package. We've been paying the fee for the warranty for the past three months as well. He did not fix my fridge at that first visit. Nor did he fix my fridge at the subsequent 6-7 visits. At one point, Alan from the call center told me that if he didn't fix it at the next appointment that I qualify for replacement. He didn't fix it. I didn't get a replacement. They schedule me for two more appointments that they cancelled without telling me. I took the time off to be there for their window of time and everything. They just didn't show up didn't tell me that they cancelled did that at least two times. So idk what number appointment were at at that point. But on Wednesday, (8/19) they scheduled this same repairman to come out again. I said what about my replacement. They said ok after this time if he doesn't fix it you'll get a replacement but the technician needs to make the phone call and file the claim on site at your house. So the repairman came. Idk what he was pretending to do for 2 hours but he did absolutely nothing and fixed absolutely nothing. Then proceeded to PRETEND To call and make a replacement claim. But all he did was leave a note in my file telling me to call a specific number for replacement. When I checked that number IT WAS MY OWN PHONE NUMBER. He gave me my own phone number to call. Resolution Sought I want my money back and I want a replacement fridge ASAP. The amount of time I've spent on this fridge in the last three months is insane. Time I've taken off for these appointment windows. Food that goes bad and has to be purchased again second time only for it to go bad again. I have a child. I have to feed be able to feed him. I've missed at least 3 family funerals in the last month because of these pointless service appointments. I want my money back and a new fridge. Asap. Please and thank

Read More

Customer Rebuttal

9/15/2026

I can’t read the full message because it’s cut off, but there are so many things wrong here. For starters, the man came to my house on August 22nd. Idk why it says the appointment was cancelled. He actually came that day. That was the last time he came, if I’m not mistaken. He came and told me he would be unable to repair the fridge. And since he is the only repairman with sears in this area, and he said he couldn’t fix it, I believe that means it was unrepairable. Which brings me to my next point: im not sure who I need to complain to about the serviceman himself as well, but I honestly am not sure how he is still employed. I’m really not sure how sears as a company in general is still in business when they treat people like this, but I digress. What I’m saying is the man himself is an absolute disaster of a repairman. I mean just on basics alone, he literally couldn’t repair my fridge. He played with my time as if it was nothing, giving me appointment windows of 8am-12pm, then last minute pushing it to 2pm, then 5pm, then 630, then at 615 he just cancels. That’s my entire day, just wasted waiting for this man. I have more to say but no space. Nutshell:I need my money back.

Read More

Company Final Response

9/29/2026

Upon receiving her rebuttal, we contacted Ms. Basant Ghaleb on September 17, 2026, and informed her that, following further review, an exception had been made to refund the non-refundable $129.00 diagnostic fee. The refund was processed on September 17, 2026, and credited back to the original payment method, Visa ending in 9242. Ms. Ghaleb was also notified of the refund via email on September 17, 2026. On September 22, 2026, we escalated Ms. Ghaleb's request to cancel her Sears Protect Home Warranty to the warranty obligor for review and assistance. The same day, we received a response from the warranty administrator advising that active. On September 22, 2026, we escalated Ms. Ghaleb's request to cancel her Sears Protect Home Warranty to the warranty obligor for review and assistance. The same day, we received a response from the warranty administrator advising that active disputes had been filed through Ms. Ghaleb's financial institution and that a determination on those disputes must be reached before further action could be taken regarding the account. On September 29, 2026, we contacted Ms. Ghaleb and relayed the warranty team's response.

Read More

9/13/2026

RESPONSE: Refuse to adjust, relying on terms of agreement Amount in Dispute: $542.00 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

6/1/2026

I've been charged monthly for an account I want to cancel. Resolution Sought Repay all the charges that deducted from my bank account.

Read More

Company Response

9/1/2026

Our records show that Ms. Berrysmith maintained an active Sears Protect Home Warranty that had continuously renewed since her original purchase in July 2024. The final payment on her most recent contract was received on June 9, 2026. On that same date, she contacted us regarding cancellation of her coverage. At that time, the contract was placed in a non-renewal status, meaning it would not automatically renew at the end of the current coverage term. However, the existing contract was not canceled mid-term, and no refund was issued. This decision was based on the claims history associated with the contract. Specifically, the annual contract cost was $719.88 before tax. During the coverage period, Ms. Berrysmith received service under the warranty, including an earlier repair-related service visit and a subsequent claim that resulted in an authorized replacement. The value of the benefits provided under the contract exceeded the amount paid in contract fees. When claim payments exceed the total amount collected for the coverage term, we do not seek reimbursement from the customer for the difference; however, we also do not issue refunds for premiums already paid. As a result, the coverage remained active through the end of the prepaid contract term, allowing Ms. Berrysmith to continue utilizing the warranty should any additional covered claims arise. The contract ultimately expired on August 9, 2026, and did not renew thereafter. We would also note that the timing of the non-renewal request did not impact the outcome. Once the replacement claim was authorized in September 2025, the value of benefits provided under the contract exceeded the annual contract cost. Therefore, regardless of when the non-renewal request was made during that coverage year, no refund would have been available because the claims paid under the contract had already surpassed the amount paid in contract fees. We hope this explanation helps clarify why payments remained due during the coverage period, why the contract remained active through its expiration date, and why no refund was issued when the contract was placed in non-renewal status.

Read More