Find a reputable business?

Complaints and Resolutions

Varo Money, Inc. complaints

PO Box 108
Draper, UT 84020
| Get Directions

(877) 377-8276

http://varomoney.com

File a complaint in less than 5 minutes!

Our complaint services are free and our team of expert mediators will assist in resolving complaints with businesses.

File Complaint

Total Amount in Dispute:
$22,045.00

Total Amount Settled:
$0.00

Complaint Experience

33%

Complaint Resolution Index (CRI)

BCA's Summary and Analysis:

Our complaint history for this company shows the company gave proper consideration to some complaints presented to them.

Although in some cases the company failed to respond to complaints.

Read More

Complaint Closing Statistics

6 complaints against Varo Money, Inc. closed in last 3 years.
Complaints Type of response
0 Making a full refund, as the consumer requested
0 Making a partial refund
0 Agreed to make an adjustment
1 Refusing to make an adjustment
1 Refuse to adjust, relying on terms of agreement
4 Unanswered

6 complaints against Varo Money, Inc.

Sort by

4/28/2026

RESPONSE: Refusing to make an adjustment Amount in Dispute: Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

4/6/2026

I have an account but it linked to my old phone number and gmail account. When I call to get access they were wanting me to verify my information with the old password to my old gmail account. I offered to answer security questions, give them all my information to verify my identity, but they were unwilling to utilize any other method to assist me into getting into my account. My debt card was lost as well, it was sent to my old address. Resolution Sought To be able to access my account or to given my account balance

Read More

Company Response

4/16/2026

Hello, Thanks for reaching out to Varo through the Business Consumer Alliance. We've received your complaint and have worked to thoroughly investigate your concern. In order to protect your online privacy, we've responded to your concern directly. If you are a Varo customer, we have responded directly to the registered email account we have on file for you. If you are not a Varo customer, we have responded directly to the email associated with your complaint. Please check your email for this detailed Varo communication. Should you have additional concerns or questions, you can reach us by responding to the email. For questions related to something outside your complaint, you may submit the following web form to ensure that you are routed to the appropriate servicing channel www.varomoney.com/support.

Read More

8/26/2025

RESPONSE: Refuse to adjust, relying on terms of agreement Amount in Dispute: $63.78 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

7/23/2025

Yes I contact the app for revoked authorization due to serious financial hardship. Other apps have work with me but the man I have spoken to had a nasty harsh attitude and said they will still charge my account and and will not help remove disputes putting me more debt. Resolution Sought Resolve debt until I able to pay the remaining amount. How can I pay when they keep putting more hardship burdens on my account.

Read More

Company Response

8/14/2025

We are writing to let you know we received the complaint you submitted we understand that this has been frustrating experience for you upon further review of your experience we identified the following: On 5/24 you borrowed a Varo Advance of $20 and agreed to repay it within 30 days along with $1.60 fee. The due date was set for June 23rd. You were granted a three-day grace period which extended the latest due date to June 26th but the balance of $21.60 remains outstanding as of the time of this response. On July 10th Varo informed you via chat that the Varo advance was overdue. You are not eligible for another Varo advance at this time as you have not repaid the overdue outstanding balance. If you have additional questions, please feel free to respond to this email communication or by chat support in the Varo app. You may also submit the following web form to ensure that you are routed to the appropriate servicing channel www.varomoney.com/support

Read More