Find a reputable business?

Complaints and Resolutions

Public Storage, Inc. (Headquarters) complaints

701 Western Avenue Suite 200
Glendale, CA 91201
| Get Directions

(818) 244-8080

http://www.publicstorage.com

Monday to Friday: 5am — 9pm PST

Saturday: 5am — 8pm PST

Sunday: 5am — 8pm PST

File a complaint in less than 5 minutes!

Our complaint services are free and our team of expert mediators will assist in resolving complaints with businesses.

File Complaint

Total Amount in Dispute:
$2,299,342.00

Total Amount Settled:
$2,185.00

Complaint Experience

94%

Complaint Resolution Index (CRI)

BCA's Summary and Analysis:

Complainants report a variety of allegations which include billing disputes relating to late fees fee increases without notification or that overpaid amounts are not refunded as agreed. Other customers complain that stored items are damaged by rodent infestations water or climate or that previously undisclosed charges are added to final costs causing financial hardship to the customer. Several complainants allege that stored items were stolen from units.~~The company responds to some complaints by explaining policies by disputing the complainants allegations and denying requests for credits and refunds. In some cases the company agrees to process refunds or credits based on accounting records. Allegations of theft or unaccounted for items are generally addressed by policy explanations citing non responsibility for theft or damages.

Read More

Complaint Closing Statistics

114 complaints against Public Storage, Inc. (Headquarters) closed in last 3 years.
Complaints Type of response
7 Making a full refund, as the consumer requested
3 Making a partial refund
46 Agreed to make an adjustment
0 Refusing to make an adjustment
57 Refuse to adjust, relying on terms of agreement
1 Unanswered

114 complaints against Public Storage, Inc. (Headquarters)

Sort by

10/25/2026

RESPONSE: Refuse to adjust, relying on terms of agreement Amount in Dispute: $128.00 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

9/30/2026

I've been trying to get my stuff out this storage all month long . Since august . Everything was paid &' ready at the time i came to the storage to remove all my items . However they gave me the wrong code to access my unit . I've called over and over again . Someone tampered with my unit which i have emails to prove it , i've came every day since August 22nd and no one is ever in office . I sit &' wait &' no one ever shows up . I need my money back &' my stuff out my unit ! Also i need to know if anything was stolen out of my unit . I feel like thats why they've been ducking &' dodging me coming to the unit because they KNOW something is missing . I need my stuff or i'll be filing a civil suit in small claims court about my stuff ! Resolution Sought I would like all my stuff returned to me , i would like to see if anything was stolen from the break in they emailed me about , i would like to also get my money refunded from this month because i wouldn't have had to pay this month if they would've let me get my stuff out of storage on the 22nd of august when i originally came to get everything &' made multiple attempts of contact .

Read More

Company Response

10/12/2026

Dear Ms. Turner, Thank you for bringing your concerns to our attention. We understand how frustrating this situation has been and appreciate the opportunity to address your complaint. After reviewing the matter, your District Manager Brad was able to speak with you today regarding your concerns. During the conversation, it was explained that your unit remains locked due to an outstanding balance on the account. You advised that you would review your schedule and determine a time when you can visit the property to make your October payment. Once the outstanding balance is paid, your access to the unit will be restored. The Property Manager will personally accompany you to the unit and assist with removing the combination lock to ensure you are able to access your belongings. Regarding your concerns about potential tampering or missing items, we understand the seriousness of these allegations. At this time, we are not aware of any evidence confirming that property was removed from your unit. Once access is restored, you will have the opportunity to inspect the contents of the unit and determine whether anything is missing. Our record show that at the time of rental you signed up for Orange Door insurance. Please see the provision outlined in your rental agreement: That all personal property is stored at the occupant’s sole risk and that maintaining insurance coverage is the occupant’s responsibility. The agreement also states that the owner and its agents are not responsible for loss or damage to stored items. Public Storage is not an insurance company. We encourage you to contact the property directly to schedule a mutually convenient time to visit the facility and resolve the remaining account balance. We remain committed to assisting you and bringing this matter to a satisfactory resolution. If you have any further questions, please reach out to your District Manager Brad. @ 817-237-0850. We consider this BCA complaint closed.

Read More

Customer Rebuttal

10/12/2026

Y’all decide to respond now . I BEEN TRIED TO GET MY THINGS OUT BEFORE OCTOBER EVEN CAME . I kept getting ignored . Y’all were avoiding me because y’all know it was a break in . Y’all trying to get extra funds to cover the costs . This is ridiculous .

Read More

Company Final Response

10/21/2026

Ms. Turner we were notified that you will be here on Thursday at 11:00 a.m. to get your key. If you have any other questions, please reach out to your District Manager Brad@ 817-237-0850. We consider this BCA closed.

Read More

10/22/2026

RESPONSE: Refuse to adjust, relying on terms of agreement Amount in Dispute: $1,925.14 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

9/28/2026

I am a Public Storage customer with Units 2120 and 1007 at facility #00112, 1301 Mercer Ave, West Palm Beach, FL. I learned that both units were scheduled for a lien sale on September 24, 2026. I dispute receiving any lien notice, pending-sale notice, auction notice, or 14-day demand for payment by mail, email, or personal delivery before learning of the sale. The units contain important family and children's belongings. I am actively attempting to redeem the property before sale and have requested the exact redemption amount for each unit and a temporary hold while the notice issue is reviewed. I have also requested the complete lien-sale file for each unit, including copies of notices, dates and methods of delivery, addresses/emails used, certificates of mailing, email delivery/response records, posting evidence, payment deadlines, newspaper advertisements/publication dates, and auction records. I am asking Public Storage to document its compliance with Florida Statute 83.806 and not dispose of my property while this urgent dispute is being reviewed. I also wanted to see if they would be willing to removed the fees of some to help me recover my children's belongings. Unfortunately I have some health challenges and I'm continually in the hospital so that is how this started in the first place. Resolution Sought I request an immediate temporary hold on both lien sales; the exact redemption/payoff amount and payment deadline for each unit; a reasonable opportunity to redeem the property before sale; and copies of the complete lien-sale records for both units. I also request written confirmation of the hold and that no property will be sold or transferred while Public Storage reviews my notice dispute.

Read More

Company Response

10/9/2026

Dear Ms. Gonzales, Thank you for contacting us and for submitting your concerns to the Better Business Bureau. We understand how upsetting the loss of personal belongings can be, and we sincerely regret the distress this situation has caused. After a thorough review of your account, our records show that your unit was sold through the lien sale process due to non-payment. Our records further indicate that all required notices were sent to the same email address provided on your Rental Agreement and referenced in your BBB complaint. These communications included: Notice of Enforcement of Lien sent on August 19, 2026 Past Due Reminder notices Auction Email Reminder notices Monthly invoices Lien Sale Reminder notice In addition to these email notifications, multiple attempts were made to contact you by phone regarding the delinquent status of your account. On September 23, 2026, your District Manager, Jeremy, spoke with you regarding the balance due and the payment required to prevent the lien sale. During that conversation, he also explained that your ability to make payments through the online payment application had been restricted due to multiple returned checks and credit card chargebacks on the account. As a result, the restriction could not be removed, and payment was required by money order. Our review confirmed that the lien and auction process was completed in accordance with the terms of the Rental Agreement and applicable state lien laws. As a courtesy, we requested that the auction purchaser return any personal photographs, documents, or other sentimental items. Unfortunately, no such items have been returned to the property. Should any items be received, we will contact you promptly. While we sincerely sympathize with your situation and understand your disappointment, our review determined that the lien and auction process was handled appropriately and in compliance with all applicable requirements. Therefore, we are unable to grant the accommodation requested. We appreciate the opportunity to review and respond to your concerns and consider this matter closed.

Read More