Find a reputable business?

Complaints and Resolutions

Public Storage, Inc. (Headquarters) complaints

701 Western Avenue Suite 200
Glendale, CA 91201
| Get Directions

(818) 244-8080

http://www.publicstorage.com

Monday to Friday: 5am — 9pm PST

Saturday: 5am — 8pm PST

Sunday: 5am — 8pm PST

File a complaint in less than 5 minutes!

Our complaint services are free and our team of expert mediators will assist in resolving complaints with businesses.

File Complaint

Total Amount in Dispute:
$2,320,009.00

Total Amount Settled:
$2,185.00

Complaint Experience

91%

Complaint Resolution Index (CRI)

BCA's Summary and Analysis:

Complainants report a variety of allegations which include billing disputes relating to late fees fee increases without notification or that overpaid amounts are not refunded as agreed. Other customers complain that stored items are damaged by rodent infestations water or climate or that previously undisclosed charges are added to final costs causing financial hardship to the customer. Several complainants allege that stored items were stolen from units.~~The company responds to some complaints by explaining policies by disputing the complainants allegations and denying requests for credits and refunds. In some cases the company agrees to process refunds or credits based on accounting records. Allegations of theft or unaccounted for items are generally addressed by policy explanations citing non responsibility for theft or damages.

Read More

Complaint Closing Statistics

117 complaints against Public Storage, Inc. (Headquarters) closed in last 3 years.
Complaints Type of response
7 Making a full refund, as the consumer requested
3 Making a partial refund
48 Agreed to make an adjustment
0 Refusing to make an adjustment
58 Refuse to adjust, relying on terms of agreement
1 Unanswered

117 complaints against Public Storage, Inc. (Headquarters)

Sort by

9/2/2026

RESPONSE: Agreed to make an adjustment Amount in Dispute: $240.00 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

8/11/2026

I have in this location 2320 North Central Expwy for over a year now, and recently I have the experience of having my locks changed for no reasons and the office and customer care telling me that they don't except my Chime payments and Cash App payments but this is how I have been making my payments. So, I have been screenshots of my last (2) payments and when I go back to them their gone??? So, I need to file lots of complaints until this is resolved or fixed Resolution Sought I want them to refund my or find out who is taking it not processing the payments

Read More

Company Response

8/20/2026

Dear Ms. Crayton, Thank you for reaching out and for submitting your concerns to the Business Consumer Alliance. We appreciate the opportunity to review your experience and address your concerns. We value your feedback and understand how frustrating account and payment issues can be. First and foremost, we sincerely apologize for any inconvenience or confusion you may have experienced while seeking assistance with your account. We understand the importance of having accurate information regarding payments and balances, and we appreciate the opportunity to clarify the activity on your account. After reviewing your account history, our records reflect the following: On July 1, 2026, a payment of $100.00 was submitted through the Mobile App using the checking account payment option. This payment was subsequently returned by your bank due to non-sufficient funds (NSF). On July 30, 2026, a second payment of $145.00 was submitted through the Mobile App using the checking account option. This payment was returned by your bank on August 4, 2026. It is possible that the checking account payment method may have been selected unintentionally instead of the credit card payment option. The following successful payments and adjustments were then applied to your account: On August 10, 2026, your account balance was $372.50. A payment of $150.00 was made using the credit card ending in 1327, reducing the balance to $222.50. On August 13, 2026, a payment of $50.00 was made using the credit card ending in 3222, reducing the balance to $172.50. On August 16, 2026, as a customer service gesture, we waived a $20.00 late fee, reducing the balance to $152.50. On August 18, 2026, a payment of $52.00 was made using the credit card ending in 1327, reducing the balance to $100.50. If your bank records show that either of the returned checking account payments was successfully processed and honored by your financial institution, we would be happy to review the documentation. Please provide proof from your bank, and we will promptly investigate and make any necessary account adjustments. At this time, your account reflects an outstanding balance of $100.50, which is due before August 30, 2026.We appreciate your patience and the opportunity to address your concerns. Based on the information currently available and our review of the account, we respectfully consider this BCA complaint closed.

Read More

8/16/2026

RESPONSE: Refuse to adjust, relying on terms of agreement Amount in Dispute: $10,000.00 Amount Settled: $0.00

Customer Complaint

7/28/2026

I have been in my current facility for 12 years. Public Storage is the 4th owner that has come through in that time. The other companies had no issue with the amount of dollar value stored in the facility as long as you have your own insurance, which I always have. Public Storage took over the facility 5 days ago with not prior notice given to those with storage lockers. Public Storage has in their contract that you cannot store more than 5,000.00 dollars worth in the storage locker. I have 35 years of stuff in the locker which far exceeds the 5k limit. I will not sign a contract that I know I have already breached before signing the contract. They are giving me 30 days to move out if I don't sign this ridiculously stupid contract. They should have grandfathered me in since I have been there for 12 years. Resolution Sought I would like the business to tweak the contract so I could use my own insurance which I have been doing for the last 12 years with the previous 3 owners. If not, they should be responsible for the cost to pack up, move, and get into a new storage facility.

Read More

Company Response

8/5/2026

Dear Mr. Hora, Thank you for taking the time to share your concerns regarding Public Storage's Rental Agreement, specifically Section 3.5.2. We appreciate the opportunity to address your complaint. Our records indicate that a member of management spoke with you regarding your concerns about signing the updated Rental Agreement and your request to modify the terms of the contract, during that conversation, it was explained that Public Storage is unable to amend or alter the terms of its standardized Rental Agreement for individual tenants. You expressed concern that because Public Storage could not modify the agreement, you would be forced to vacate the property and would require more than 30 days to move your belongings, and we clarified that you were not being asked to vacate your storage unit. As a courtesy, it was explained that you could remain in occupancy beyond 30 days, provided your account remains current and in good standing while you make plans regarding your storage needs. Additionally, management discussed your concerns with Section 3.5.2 and provided several alternatives that may help address the issue, including reducing the amount of property stored in the unit to comply with the agreement, change to a more appropriately sized unit, or renting an additional storage space if necessary. These options were offered to accommodate your concerns while remaining consistent with the requirements of the Rental Agreement. While we understand that you disagree with this provision of the agreement, Public Storage cannot make individual modifications to its contractual terms. The Rental Agreement applies uniformly to all customers and locations and cannot be altered upon request. We regret that our response did not meet your expectations and apologize for any frustration you experienced. However, based on our review, we believe management appropriately addressed your concerns, explained the available options, and provided clarification that your tenancy was not being terminated. Should you have additional questions regarding your account or available storage options, we encourage you to contact your District Manager directly.

Read More

Customer Rebuttal

8/5/2026

Why is your company the only one that has this stipulation? All other companies that I have dealt with, have had provisions for using your own insurance to cover the belongings. It seems ludicrous, that in a 10X15 ft. storage unit, you expect people to have less than 5,000.00 dollars worth of belongings. I'm not sure how that quantifies a good business model. You even have examples of people storing cars in your units. Why would anyone store a car that is worth less than 5,000.00? It's just a poor business model. I'm surprised that you have been able to operate with this stipulation.

Read More

Company Final Response

8/14/2026

Mr. Hora, The Rental Agreement applies uniformly to all customers and locations and cannot be altered upon request. We regret that our response did not meet your expectations and apologize for any frustration you experienced. However, based on our review, we believe management appropriately addressed your concerns. Should you have additional questions regarding your account or available storage options, we encourage you to contact your District Manager directly. BCA we consider this BCA complaint closed.

Read More